Ankomst med kort intro om museet – indholdet kan varieres fra gang til gang
Rundtur i hovedbygningen, hvor eleverne får mulighed for at iagttage og undre sig
Fortællinger om byens historie
Evt. medbragte madpakker / frugt
Rundtur på museets grund
At træne vekselvirkningen mellem at lytte og ytre sig (dansk).
At træne brug af talesprog i samtale og samarbejde (dansk).
At træne elevernes tilegnelse af fagsprog (sproglig udvikling).
Styrkelse af eleverne sociale kompetencer (understøttende undervisning).
At opnå kendskab til hvad et museum er.
At få en kort introduktion til byens og voldens historie.
Det konkrete klokkeslæt for besøget aftales med museumsformidlerne, så de passer med jeres ringetider og transporttid.
Eleverne kan medbringe madpakker/frugt og drikkedunke.
Husk: Praktisk fodtøj og påklædning efter vejret!
Gennemgå programmet med eleverne og gør dem opmærksom på, at man ikke må røre ved tingene på museet.